ARANYALMA TAGÓVODA

Óvodánk Törökszentmiklós város szívében helyezkedik el. Jelenleg 3, kor szerint vegyes összetételű (3-7 éves korig) csoportban neveljük a gyermekeket. Nevelőközösségünk tagjai munkájuk iránt elkötelezett óvodapedagógusok, akik vallják: az óvodapedagógus-gyermek kapcsolat alapja a gyermek önmagáért való elfogadása, szeretete.
Tiszteletben tartjuk a gyermek egyéniségét, jogait, személyiségének természetes fejlődését. Folyamatos napirendben szervezzük a vegyes csoportok életét. Csoportszobáink otthonosak, jól felszereltek, berendezéseink a gyermekeket igényeihez igazodnak. Olyan eszközöket biztosítunk a gyermekek számára, amelyek elősegítik a felfedező tanulást, önálló megfigyelési lehetőségre, tapasztalásra, gyakorlásra biztosítanak lehetőséget. Széles, világos folyosónk alkalmas az óvoda teljes gyermeklétszáma számára programok (pl. bábelőadások, közös ünnepségek) lebonyolítására is.
Udvarunk nagy alapterületű, jól felszerelt, biztosítja a szabad mozgás, edzés, a jó állóképesség fejlesztését. A vegyes összetétel következményei: óvodán belül lehetőség van csoportválasztásra (testvérek, rokonok, barátok, szomszédok ugyanabban a csoportban lehetnek), a rugalmas beiskolázás megoldható csoportváltás nélkül. Minden gyermek megtalálja a neki illő feladatot, s ő dönti el az időt, a sorrendet, és választja meg a tevékenységet a feladat elvégzéséhez (mit, mikor, kivel, mivel, hogyan). Az idősebbek átadják tapasztalataikat, ismereteiket a fiatalabbaknak. Megoldást jelenthet a lassabban érő és fejlődő gyermekek nevelésében is, ahhoz elégséges időt és érzelmi biztonságot nyújt.
A játékot az óvodás gyermek legjellemzőbb életmegnyilvánulásának, az iskola előtti kor legfontosabb, leginkább fejlesztő alaptevékenységének, a nevelési eszközének, módszerének, szervezeti keretének tekintjük. A hosszú, egybefüggő játékidőt minden gyermek maga tagolja a biológiai szükségleteinek (étkezés, testápolás) megfelelően, az általunk megadott időkereten belül. A gyermekek életkori sajátosságainak megfelelően alakítjuk ki egészséges életrendjüket, melynek alapja a folyamatos napirend. Figyelembe vesszük azt az életmódot, amit a család folytat, amelyet a gyermek, otthon megszokott. Megerősítjük azt, ami a családban jó és pótoljuk azt, amit a család nem tud megadni.
A szociális tanulásban hangsúlyosak a normák, értékek és viselkedésformák. Elveinket és módszereinket a bátorító pedagógia és az erőszakmentes kommunikáció határozzák meg. Tudjuk, hogy minden gyermek arra vágyik, hogy szeressék és elfogadják. Nevelésünkkel arra törekszünk, hogy minden gyermek értékesnek érezze magát. Konfliktushelyzetben megértetjük velük tetteik következményeit, ezért az óvodánkba járó gyermekek képesek egyezkedni, békülni, jóvátenni. Lehetővé tesszük az önkifejezést, elősegítjük az önérvényesítés közösség számára is elfogadható módjait.
Bízunk a gyermekekben, és szabadságra nevelünk. Az értelmi fejlesztés a gyermekek aktív közreműködésével történik. Életkori sajátosságaiknak megfelelő, változatos tevékenységekben cselekvő módon ismerkednek a természeti és társadalmi környezetükkel, a világgal, a művészetekkel (zene, vizuális, irodalom, báb).
A gyermekek egyéni fejlesztését megtervezzük. „Egészség – Játékosság” alapítványunkat hatékonyan működtetjük, melynek célja: a gyermekek testi-lelki egészsége megóvásának segítése, fejlesztő óvodai környezet, élettér biztosítása, kirándulások, kulturális programok szervezése. Óvodai nevelésünk színvonalas működéséhez nagyban hozzájárul óvodánk alapítványának anyagi támogatása.